Homeopathie Magazine mei 2024

Homeopathie Magazine HM mei 2024

Dit jaar draait het in het Homeopathie Magazine om hormonen. Monique du Pau beschrijft in haar column hoe zij de overgang heeft ervaren. Veel vrouwen ervaren lichamelijke en mentale klachten in deze periode. Gelukkig is er steeds meer aandacht voor dit onderwerp, alsook voor de groeiende groep jongvolwassenen met twijfels over hun genderidentiteit, waar we in deze HM ook op ingaan.

Voedingsdeskundige Ralph Moorman schreef een boeiend artikel over hormonen, voeding en leefstijl. Verder een mooi ervaringsverhaal over homeopathie bij borstkanker, aandacht voor de opleiding tot homeopaat en een verhaal van een trouw lid van de Vereniging Homeopathie dat dankzij homeopathie de respectabele leeftijd van 93 jaar heeft bereikt.

Artikelen

Auryn - Opleiding tot Klassiek Homeopaat‘Homeopathie is de geneeskunde van de toekomst’

AURYN in Nijmegen is een jong instituut met een vierjarige opleiding Klassieke Homeopathie. Klassiek homeopaat Monique du Pau schuift aan bij een van de lessen en gaat in gesprek met oprichters Sada Landers en Merel Kolderie.

De kracht van vlindersDe kracht van vlinders

Steeds meer jongvolwassenen voelen zich niet thuis in hun lichaam. Vooral in de pubertijd leiden twijfels over seksuele identiteit vaak tot problemen. Vlindermiddelen kunnen dan ondersteuning bieden.

Homeopathische korrels bij kankerKorrels bij kanker

Hillie Klamer kreeg in 2016 de diagnose borstkanker. Ze klopte direct aan bij klassiek homeopaat Mieke Heijmans, die haar al eerder effectief had behandeld voor haar rugklachten. Na een zwaar traject met een operatie en bestralingen concludeert ze: ‘Homeopathie heeft mijn leven aanzienlijk verbeterd’.

Hormonen, voeding en leefstijlHormonen, voeding en leefstijl

Ons hormoonstelsel heeft het zwaar. En dat heeft gevolgen voor onze gezondheid. Voedingsdeskundige Ralph Moorman legt uit hoe we met voeding en leefstijl ons hormoonstelsel kunnen ondersteunen.

Van spierreuma naar bevoorrechtVan spierreuma naar bevoorrecht

In 1990 liep Lya Hompes letterlijk krom van de pijn. Dankzij homeopathie staat ze weer rechtop. Sterker nog: ondanks haar 93 jaar is ze hartstikke vitaal.

Plantenmiddelen bij hormoonproblemen

Twee plantenmiddelen bij hormoonproblemen

Hormonen kunnen gerelateerd zijn aan emoties of aan wisselvallige en veranderlijke lichaamsfuncties. Jan Hoes beschrijft twee plantenmiddelen die precies deze hormonale karakteristieken vertonen.