Outdoor seminar Rineke Dijkinga: De boer, de kok en de arts

Seminar 'De boer, de arts en de kok' - Rineke Dijkinga

Kom je ook naar de kick-off van een unieke serie outdoor-seminars over ‘De bodems onder onze gezondheid’? De boer, de kok, de arts én een onderzoeker voedselkwaliteit & voedselsystemen laten hun licht schijnen op onze bodem en voeding in relatie tot (darm)gezondheid. Dit doen zij vanuit de wetenschap en de praktijk.

De relatie tussen de bodem waar ons voedsel groeit en ons darmmicrobioom zijn de sleutel tot regeneratie. De analogie tussen wat er in onze bodem gebeurt en in onze darmen is verbluffend, zo blijkt uit recente wetenschappelijke onderzoeken waar we tijdens het seminar op in gaan. De bodem regenereren zou wel eens het spreekwoordelijke ei van Columbus kunnen zijn voor een gezonde toekomst met gezonde lucht, schoon water, gezond voedsel en zelfs mooie (diverse) landschappen.

Dit seminar is bedoeld voor gezondheidsprofessionals, boeren, koks, leraren en coaches en iedereen die een bijdrage wil leveren aan een gezonde voedseltoekomst, met name van kinderen.

Datum:

14 september 2024

Tijd:

10.00-17.00 uur

Locatie:

De kick-off van dit eerste seminar is op het regeneratieve biodiversiteitsproject van Rineke Dijkinga: Heerlijk Westerwolds Land in Sellingen. Nadere data & locaties voor meer seminars worden in de loop van 2024 bekend gemaakt.

Lunch:

De homemade lunch wordt verzorgd door Rineke Dijkinga en haar team. De ingrediënten zijn grotendeels afkomstig van Heerlijk Westerwolds Land en andere regeneratieve boeren/telers uit Westerwolde.

Borrelhapjes:

Na afloop van het seminar is er uiteraard de mogelijkheid om te netwerken. Er worden dan Westerwoldse borrelhapjes en drankjes gepresenteerd.

Kosten:

€ 139,50 p.p. Dit is inclusief koffie, thee, drankjes, tussendoortjes, lunch en borrelhapjes.

Meer informatie, programma en aanmelden:

rinekedijkinga.nl