Homeopathie op vakantie

De vakantieperiode breekt aan. We verheugen ons op het vrij zijn, even in een andere modus en misschien wel een mooie reis maken. De vakantievoorpret bestaat natuurlijk uit een goede voorbereiding. Homeopathie behoort daartoe en kan veel betekenen op momenten waarbij hulpverlening gewenst is.

Wat kan er allemaal misgaan op reis? Een flinke kneuzing of gebeten worden door insecten of kwallen. Tekenbeten, zonnebrand of zonnesteek, last van heimwee, de darmen van slag door ander voedsel of spanning in een onbekende omgeving. Vliegangst of aankomen op de bestemming met een flinke jetlag. Slecht slapen in een vreemde of lawaaiige omgeving. Nou… heb je nog zin om op reis te gaan, als je dit allemaal leest?

Ja zeker wel, want met homeopathie kom je beslagen ten ijs! Al deze pechsituaties zijn namelijk goed te behandelen met het juiste homeopathische middel. De Vereniging Homeopathie biedt in samenwerking met de Hahnemann apotheek een huis-en reisapotheek aan, waarin de meest voorkomende middelen inzitten, die bovenstaande situaties snel kunnen verhelpen.

Zo wordt geen roet in het eten van de vakantiepret gegooid. We willen immers genieten en uitrusten in de vakantie, in plaats van bezig zijn met problemen. Het is geweldig om te merken hoe snel pijn en ongemakken tot rust komen en het herstel intreedt met het juist ingezette homeopathische middel. De stress of schrik en de pijn of verwonding herstellen veel vlotter en het vakantieplezier kan snel weer worden voortgezet.

Tekenbeten, waarvan het vermoeden bestaat dat ze besmet zijn, kunnen ook goed behandeld worden. Zowel op preventieve wijze alsook nadat er verschijnselen optreden van de Ziekte van Lyme, vormt homeopathie een adequaat antwoord. In de laatste situatie is het advies van een ervaren homeopaat maar ook een bezoek aan de huisarts op zijn plaats.

Kortom, de voorpret van een onbezorgde vakantie kan beginnen met het inpakken van de homeopathische reisapotheek.

Homeopathische huis- en reisapotheek met 28 middelen
Handboek Homeopathische Reisapotheek

Deze huis- en reisapotheek is te bestellen bij de Hahnemann apotheek. Voor leden van de Vereniging Homeopathie zelfs met een flinke korting!

In het bijbehorende handboek vind je veel informatie over de toepassing van homeopathie bij veel voorkomende (vakantie-)kwaaltjes.

Twijfel je over welk middel je het beste kunt inzetten, neem dan contact op met je homeopaat.

Raadpleeg bij twijfel altijd een medisch deskundige.

Annelies Meester

Klassiek homeopaat