Spring naar content

Homeopathie Magazine november 2023

In het Homeopathie Magazine van november 2023 staat de ziekte kanker centraal. Homeopaat Mascha Jansen vertelt over het traject dat zij zelf inging nadat er borstkanker bij haar werd geconstateerd.

Homeopaat André Ernst vertelt over de Homeopathische Tumortherapie (HTT). Zijn benadering omvat naast het bestrijden van de ziekte ook het herstellen van emotioneel evenwicht en het terugwinnen van de regie over het leven voor de patiënt.

Verder lezen we in een prachtig ervaringsverhaal van Barbara* hoe homeopathie niet alleen ondersteuning bood bij de effecten van hormoontherapie en bestraling, maar ook bij haar persoonlijke groei. En arts voor homeopathie in ruste Jan Hoes beschrijft vanuit zijn kennis en ervaring hoe kanker ontstaat en wat de homeopathische benadering kan betekenen bij kanker.

ARTIKELEN:

Mascha Jansen‘Complementaire geneeswijzen gaven mij weer wat regie’

Mascha Jansen is homeopaat voor mensen en dieren.  Als ze al een tijdje last heeft van een knobbel in haar borst en oksel, blijkt dat ze borstkanker heeft met lokale uitzaaiingen. Ze gaat een traject in van chemotherapie, operaties en bestralingen. En homeopathie.

André Ernst - Homeopathische TumortherapieHomeopathische Tumortherapie

André Ernst vertelt over Homeopathische Tumortherapie en zijn ervaring. ‘Het allerbelangrijkste als mensen in je spreekkamer zitten is luisteren, luisteren, luisteren. Mensen schieten door allerlei fasen van rouw heen.’

Homeopathie ondersteunt bij kanker‘Erica haalde me uit een diep dal’

Barbara* werd vijf jaar geleden geconfronteerd met borstkanker. Na een operatie, bestraling en hormoontherapie vond ze onverwachte ondersteuning bij homeopaat Erica Broekhoven.

Homeopathie en kankerHomeopathie en kanker

Jan Hoes, arts voor homeopathie in ruste, beschrijft vanuit zijn kennis en ervaring hoe kanker ontstaat en wat de homeopathische benadering kan betekenen bij kanker.

Apis mellificaMiddel onder de loep: Apis

Het homeopathisch middel Apis mellifica wordt gemaakt van bijengif. En iedereen zou het in huis moeten hebben.

* De naam Barbara is een pseudoniem.