Informatie over kneuzingen

Iedereen loopt wel eens een kneuzing op; vooral bij kinderen komt dit regelmatig voor tijdens het spelen. Een kneuzing kan ontstaan door een val, een verkeerde beweging of door een harde stoot. Hierdoor raken de bloedvaatjes onder de huid beschadigd en ontstaat er vaak een pijnlijke bloeduitstorting (blauwe plek). Ook kan het weefsel onder de huid opzwellen. Door de zwelling kan het moeilijk zijn het beschadigde lichaamsdeel te bewegen. Het bloed wordt door het omringende weefsel opgenomen en afgevoerd. Meestal zakt de blauwe plek (het bloed) weg naar een lager of dieper gelegen gebied. De kleur wordt langzaam lichter en verandert van blauw in geel en groen.

Tips

Over het algemeen verminderen de zwelling en bloeduitstorting binnen enkele dagen. Om de zwelling te verminderen kun je ijs op het gekneusde gebied leggen. Ook een drukverband kan zorgen voor verlichting en vermindering van de zwelling.

Raadpleeg bij twijfel altijd een medisch deskundige.

Informatie over de ingrediënten

Arnica Montana
Arnica Montana, ook wel valkruid genoemd, wordt in de homeopathie gebruikt als eerste hulp middel bij blessures en verwondingen. Het staat in de homeopathie bekend om de gunstige invloed op opkomende zwellingen en blauwe plekken. Arnica mag nooit uitwendig toegepast worden op open wonden. Arnica Montana wordt bereid uit de gedroogde wortelstok van valkruid.

Onderstaand een informatief overzicht op alfabetische volgorde waarin bovenvermelde ingrediënten zijn verwerkt.

Beschikbare middelen voor kneuzing, verstuiking, verrekking, verzwikking

Wij streven er continu naar onze informatie zo evenwichtig en compleet mogelijk te maken. Mist u informatie over ingrediënten of producten? Laat het ons weten! Stuur een email naar: info@vereniginghomeopathie.nl.