9-10: Herfstmarkt (Hortus Alkmaar) - Vereniging Homeopathie Spring naar content

9-10: Herfstmarkt (Hortus Alkmaar)

09/10/2022

Herfstmarkt bij Hortus AlkmaarHortus Alkmaar sluit het seizoen af met een gezellige Herfstmarkt op zondag 9 oktober a.s.

In de herfst maakt de natuur zich op voor de winter en dat doen wij mensen eigenlijk ook. Er is die dag een gezellige markt waar van alles te koop is om het behaaglijk en gezellig te maken. Denk aan vilten sjaals, wollen kussens en omslagdoeken. Maar ook eten en drinken waar je het lekker warm van wordt, zoals soep en wijn. Er zijn ook biologische producten te koop, zoals planten, zaden en honing. Allerlei boerenproducten uit de regio zijn er ook te vinden. Tot slot zijn er lekkere geuren en keramiek te koop.

Met het inleveren van een tegel bij de ingang, krijgen bezoekers 1 gratis entree per gezin. Dit is een actie van het project Steenbreek (onderdeel van Hortus Alkmaar) om bezoekers te stimuleren zoveel mogelijk te vergroenen.

Er zijn gratis rondleidingen door de tuin onder leiding van deskundige natuurgidsen. Een tuinexpert geeft een presentatie hoe je je tuin het best winterklaar kunt maken. Met nog even een slag om de arm gaan we het ook hebben over het oogsten van schonen van zaden. In de herfst is dat een van de hoofdactiviteiten bij Hortus Alkmaar.

Kinderen kunnen zich laten schminken en een (kabouter)speurtocht doen.

Data:

Data: zondag 9 oktober 2022

Tijd:

van 12.00 – 17.00 uur

Locatie:

Hortus Alkmaar, Berenkoog 43, 1822 BH Alkmaar (op industrieterrein De Beverkoog)

Entree:

€ 5,- voor volwassenen, kinderen tot en met 12 jaar gratis, kinderen 12 t/m 15 jaar, scholieren, studenten € 2,50.

Meer informatie: