25-1: Documentaire ‘Just one Drop’ (Amsterdam) - Vereniging Homeopathie Skip to content

25-1: Documentaire ‘Just one Drop’ (Amsterdam)

25/01/2020

Documentaire Just One DropEind 2017 is de film Just one drop uitgebracht, een indrukwekkende en professioneel gemaakte documentaire over de controverse over homeopathie.  De Amerikaanse Laurel Chiten, die aanvankelijk sceptisch stond ten opzichte van homeopathie, werd met succes behandeld voor haar chronische aandoening en besloot een film te maken. En ze slaagde erin die met crowdfunding te produceren.

Het draaien van de documentaire heeft vijf jaar in beslag genomen. De film verslaat het onderzoek naar de vaak misleidende berichtgeving rondom homeopathie, maar brengt ons ook in Engeland waar de koninklijke familie zweert bij homeopathische middelen. Daarnaast veel interviews, onder andere met ouders wier autistische zoon zeer veel baat heeft gehad bij een homeopathische behandeling.

Op zoek naar de waarheid achter alle negatieve pers laat de film beide kanten zien. Aan de ene kant gebruikers die weten dát het werkt, zowel patiënten als behandelaars, aan de andere kant sceptici die zeggen dat het niet kán werken.

Bekijk hier de trailer van de film:

De Stichting VHAN vertoont de film op 25 januari met Nederlandse ondertiteling.

Datum:

Zaterdag 25 januari van 12.30 tot 14.00 uur inclusief een drankje en gelegenheid tot discussie na afloop.

Locatie:

Ketelhuis Westergasterrein
Pazzanistraat 4
1014 DB Amsterdam

Iedereen is van harte welkom om deze documentaire te komen bekijken.

De toegang is gratis (maar een donatie van 5 euro voor de goede doelen stichting VHAN wordt op prijs gesteld).

Aanmelden kan per email via prom@vhan.nl