18-3: Gevorderdencursus Geneeskrachtige Kruiden (Hortus Alkmaar) - Vereniging Homeopathie Spring naar content

18-3: Gevorderdencursus Geneeskrachtige Kruiden (Hortus Alkmaar)

18/03/2023

Kruiden

Heb je de basiscursus Geneeskrachtige kruiden gedaan en wil je je graag verder verdiepen in kruiden? Meld je dan aan voor deze cursus.

Je leert de geschiedenis van de kruidengeneeskunde kennen en maakt kennis met determineren en de naamgeving van kruiden. Hierna bestuderen we de menselijke spijsvertering, waarbij je leert hoe de diverse organen functioneren, welke kwalen op kunnen treden en hoe je deze zou kunnen verzachten met geneeskrachtige kruiden.

Ook behandelen we 14 kruiden zeer uitgebreid en maken hier diverse preparaten en/of recepten mee. Kortom, een cursus waarbij je veel informatie krijgt en je nog meer kruiden en hun toepassingen goed leert kennen.

Inbegrepen bij de cursus is al het lesmateriaal, de toegang tot Hortus Alkmaar, de kruidenthee en alles wat nodig is voor de bereidingen die je leert maken.

Je docent voor deze cursus is Marieke Kraakman, kruidengeneeskundige en drogist.

Data 2023:

18 en 25 maart