11-2 + 18-3: Cursus 'Eerste hulp met homeopathie' (Zwolle) - Vereniging Homeopathie Spring naar content

11-2 + 18-3: Cursus ‘Eerste hulp met homeopathie’ (Zwolle)

11/02/2023

In deze twee zaterdagen maak je kennis met homeopathie en leer je hoe je deze geneeswijze zelf toe kunt passen in acute niet levensbedreigende situaties. Aan de hand van diverse voorbeelden wordt op eenvoudige en praktische wijze uitgelegd wat je met homeopathie kunt doen in acute situaties, hoe het werkt en hoe de middelen toegepast kunnen worden.

Voor iedereen die geïnteresseerd is in homeopathie en die zich hier graag praktisch mee bezig wil gaan houden. Zeer geschikt ook voor ouders van kleine kinderen omdat je met kinderen nogal eens te maken krijgt met acute infectieziektes en ongelukjes. Sportblessures ontbreken zeker niet naast de voor iedereen bekende huis-tuin-en-keukenklachten en -ongelukken.

Na afloop kun je eenvoudige eerste hulpgevallen zelf behandelen en heb je geleerd wanneer je iemand naar een arts moet doorsturen. Je krijgt een handig naslagwerk mee met praktische tips.

De onderwerpen die onder andere aan bod komen:
• Wat is homeopathie en de basisprincipes
• Grenzen van wat je wel/niet zelf kunt behandelen
• Wat is pluis en wat is niet pluis
• Hoe kies je het geneesmiddel
• Toediening en dosering van homeopathische geneesmiddelen
• Hoe maken we onderscheid tussen de verschillende geneesmiddelen
• Klachten als ongevallen en verwondingen, brandwonden, beten en steken, tandheelkundige ingrepen, sportblessures en infectieziektes, zoals griep en verkoudheid.

Datum:

11 februari en 18 maart